Onze visie op cultuuronderwijs is dat het proces centraal staat. De vaardigheden die bij een procesgerichte didactiek aangeleerd worden zijn duurzamer dan het product. Daarbij wordt er tijdens de lessen gebruikgemaakt van procesgerichte didactiek.
De school ontwikkelt een doorgaande leerlijn waarin de kunstdisciplines beeldend, muziek, drama/dans geborgd zijn.
Binnen het Nederlands Kennis Curriculum (NKC) zijn de kunstdoelen als kennisdoelen en toepassingsdoelen geïntegreerd. De leerkrachten ontwerpen lessen waarbij deze doelen worden aangeboden. De kunstdisciplines: beeldend, muziek, drama en dans komen binnen de verschillende jaarlagen regelmatig terug.
Daarnaast neemt iedere groep deel aan het PR8-programma. Dit programma maakt diverse culturele uitjes mogelijk. Op deze manier is de inhoud van ons Kunst & Cultuuronderwijs divers en cyclisch. Alle groepen krijgen de verschillende disciplines aangeboden. Als alle thema’s van NKC geïmplementeerd zijn, kunnen we de doorgaande leerlijn waarborgen en bieden we binnen ons onderwijs diverse excursies en/of gastlessen aan die aansluiten op ons curriculum.
Om de ouderbetrokkenheid te stimuleren organiseert de school elk jaar een culturele avond die gekoppeld is aan een NKC thema.